PRAKTIJKCASE ONLINE CAMPAGNE Adverteerder Interpolis INTERPOLIS – campagne hooibroei DE KLANTVRAAG Doel Awareness, Interest, Action Doelgroep Melkveehouders Looptijd Mei en juni 2015 Toegepaste media - Melkvee.nl - Nieuwsbrief Melkvee.nl Interpolis heeft vanuit haar historie een bijzondere band met de agrarische sector. Als agrarisch verzekeraar is ze nauw betrokken bij de risico’s en vraagstukken in deze sector. De landbouw is volop in beweging en Interpolis zit daar middenin en bovenop. Samen met haar klanten, adviesraden en organisaties in de landbouw zoekt Interpolis naar passende oplossingen voor nieuwe risico’s. Die passende oplossing kan een verzekering zijn, maar ook een dienst, een advies over veilig gebruik en materialen, of snelle hulp bij calamiteiten. Interpolis voert jaarlijks preventief duizenden temperatuurcontroles uit in de hooiopslag bij agrariërs en heeft op deze manier al vele (hooibroei)branden kunnen voorkomen. Interpolis wil meer waakzaamheid voor hooibroei en aandacht voor de gratis hooibroeicontrole voor verzekerden. STRATEGIE Er is een online campagne ontwikkeld voor deze dienst van Awareness tot Action, met als doel om de waakzaamheid en alertheid op hooibroei te vergroten en de wens voor de jaarlijkse preventieve controles te vergroten. OPLOSSING Via Melkvee.nl en de digitale nieuwsbrief wordt gebruik gemaakt van de kracht van lezers- en bezoekersbinding en zo wordt een groot gedeelte van de Nederlandse melkveehouders bereikt. Er is gekozen om te starten met een leaderboard voor de naamsbekendheid en daarna de rectangle om clicks te genereren. In de Melkvee.nl nieuwsbrief is een advertorial geplaatst. De advertorial had een pakkende intro en de titel “Ik stond te trillen op mijn benen’, een directe trigger (‘real people, real stories’). De tweede advertorial was informatiever van aard en vermeldde ook direct de adverteerder. RESULTATEN Interpolis heeft met deze campagne prima resultaten geboekt. De uitingen op Melkvee.nl toonden een gemiddelde score. De eerste advertorial in de nieuwsbrief behaalde een zeer hoge score met een clickrate van 32,9 procent In overleg met Interpolis is besloten om nogmaals een nieuwsbrief advertorial te plaatsen, alleen met een andere insteek. Dit leverde wederom nieuwe clicks op. 54 Pagina 53

Pagina 55

Heeft u een onderwijscatalogus, nxtbook of digitale presentaties? Gebruik Online Touch: rapport digitaal bladerbaar uitgeven.

Agrio Mediabrochure 2015/2016 Lees publicatie 1Home


You need flash player to view this online publication