PRAKTIJKCASE CROSSMEDIALE CAMPAGNE MSD – campagne Butox Protect Adverteerder MSD Animal Health Doel Awareness, Action Doelgroep Melkveehouders Looptijd Mei en juni 2015 Toegepaste media - Vee & Gewas - Veldpost - Stal & Akker - Agraaf - Melkvee - Melkvee.nl DE KLANTVRAAG Butox Protect is een pour-on suspensie tegen vliegen en luizen bij runderen en schapen. Met een crossmediale campagne wil MSD Animal Health meer awareness en sales genereren. MSD Animal Health wil relevante bezoekers aantrekken die via Agrio heel bewust en kwalitatief te benaderen zijn. STRATEGIE Om het product zo breed mogelijk onder de aandacht van de doelgroep te brengen, bestond de crossmediale campagne uit drie stappen. Start in mei met branding en productbekendheid via de vier regionale landbouwvakbladen. Vervolgens in juni een niet te missen bijsluiter bij het vakblad Melkvee: een vliegenmepper. Aansluitend actiematige productverkoop via een opvallende layer ad op Melkvee.nl. Print zorgt voor awareness, danwel voor een eerste contactmoment. De layer ad zorgt voor een hoge impact en brengt het product prominent in beeld. Bovendien kan er direct worden besteld. De layer ad biedt veel creatieve mogelijkheden om de aandacht van de bezoeker te trekken en ze naar de call-to-action te leiden. OPLOSSING Print: een IMVP (advertentie op de voorpagina) van Vee & Gewas, Veldpost, Stal & Akker en Agraaf. Aansluitend de bijsluiter in Melkvee. Online: gedurende twee weken een zeer opvallende layer ad op Melkvee.nl. De layer ad gaat (na het wegklikken of na een x-aantal seconden) over in een rectangle. De layer ad is door Agrio Media en Design ontwikkeld. RESULTATEN MSD Animal Health is tevreden over de geboekte resultaten. De layer ad scoorde enorm goed met een clickrate van 11,73 procent in de eerste week en 9,47 procent in de tweede week. Dat resulteerde erin dat ruim 2.800 melkveehouders op hun landingspagina terechtkwamen. Daarnaast hebben de print- en online-uitingen bijgedragen aan de productbekendheid van Butox Protect. 62 Pagina 61

Pagina 63

Scoor meer met een webwinkel in uw boeken. Velen gingen u voor en publiceerden clubmagazines online.

Agrio Mediabrochure 2015/2016 Lees publicatie 1Home


You need flash player to view this online publication